Perkongsian : Sepetang Bersama Shoutul Harokah

Malam ini Kembara Sufi yang ke-8 akan diadakan di UTP. Memang setiap tahun akan diadakan konsert ini namun kali ini ada sedikit kelainan yang dibawa. Jemputan istimewanya adalah artis nasyid yang tidak asing lagi namanya di Indonesia dan juga bagi mereka yang meminati nasyid-nasyid bertemakan dakwah dan jihad.

Shoutul Harokah

Nasib kami baik kerana dapat bertemu langsung dengan Ustaz Taufiq Ridlo, salah penyanyi utama Shoutul Harokah. Beliau yang sememangnya kenalan Akh Hizul Azri kemudiannya menjemput kami untuk bertemu dengan teman-temannya di dalam rumah tumpangan UTP. (Pertama kali menginjaki rumah tumpangan UTP setelah 3 tahun di sini!)

Teman lama kembali bertemu.  Akh Hizul berbaju biru dan Uztaz Taufiq berbaju hitam.

Akh Azahar dan Ustaz Taufiq, dalam rumah tumpangan.

Asalnya kami menjemput Ustaz Hilman Rosyad, juga salah seorang penyanyi Shoutul Harokah untuk memberi sedikit perkongsian dalam majlis ilmu yang dirancang untuk diadakan pada keesokan harinya, Ahad, 25 April 2010. Namun Ustaz Hilman tiba-tiba tidak dapat hadir. Beliau sebenarnya baru sahaja pulang daripada menunaikan umrah, dan masih belum bersedia untuk hadir bersama dalam persembahan pada malam ini.

Lalu Ustaz Taufiq diminta untuk mengganti. Sayangnya, tiket pulang mereka adalah jam 7 pagi esok di LCCT!. Mereka akan bertolak sejurus sahaja selesai persembahan pada malam ini. Nampaknya tiadalah rezeki ikhwah UTP untuk mendengar perkongsian daripada ustaz-ustaz penyanyi ini.

Fakhrullah turut menyertai. Tengok apa tu ba..

Namun pertemuan dengan orang seperti mereka ini amat bermakna. Walaupun Ustaz Taufiq ini adalah wakil Dewan Perwakilan Wilayah (DPW) PKS di Jawa Barat namun tidak pernah kekok untuk bersama dengan kami yang entah siapa-siapa ini. Kerendahan hati dan kebesaran jiwanya begitu memikat hati kami.

Jadilah petang itu kami hanya bersilaturrahim dengan penyanyi-penyanyi Shoutul Harokah. Walaupun singkat tetapi amat bermakna. Tak sabar untuk menghadiri konsert mereka pada malam ini. Jom kawan-kawan, Kembara Sufi. Berdakwah sambil berhibur, jangan tersilap ya. Bukan berhibur sambil berdakwah. (^_^)

Dari kiri : Akh Dr. Hussaini, Akh Fakhrullah, Akh Umair (ana la..), Ustaz Taufiq Ridlo, Akh Dr. Hizul Azri, Akh Azahar.




P/S : Sesuatu yang ana dan Fakhrullah bingungkan...Kami diberitahu oleh (.....) Esok katanya telah ada sesi perkongsian antara ahli-ahli Shoutul Harokah dengan Persatuan Pelajar Indonesia (PPI) UTP yang dirancang olehnya, sehingga kami dikatakan tidak sepatutnya menjemput ustaz-ustaz ini untuk mengisi. Tetapi ustaz-ustaz ini dah kena bertolak awal-awal lagi. Hurm...Boleh sesiapa tolong terangkan keadaan yang berlaku? (^_^)



0 comments:

welcome to my blog. please write some comment about this article ^_^